Du er her:>Betingelser
Betingelser 2018-06-13T13:04:29+00:00

Kjøpsbetingelser

Selger er

KROPPIBALANSE AS
Telefon : 21 39 12 27
Epost: linda@kroppibalanseoslo.no

Vækerøveien 205
0751 OSLO

Org.nr: 988 926 760

Forbrukervern

Disse generelle kjøpsvilkårene er gjeldende for den kjøpeavtale som du som forbruker gjør med KROPPIBALANSE AS. For å ivareta dine interesser som kunde følges bestemmelsene i forbrukerkjøpsloven, angrerettloven samt personopplysningsloven på samtlige kjøp gjort på KROPPIBALANSE AS. Ved en eventuell tvist mellom KROPPIBALANSE AS og deg som kunde følger allmenne reklamasjonsanbefalinger.

Ordrebekreftelse/levering

Når du har bestilt dine varer sendes en mail til den e-post adressen du har oppgitt ved ditt kjøp som bekrefter at vi har mottatt din ordre. Denne ordrebekreftelsen fungerer også som din kvittering og kan være bra å spare ved eventuell kontakt med vår kundetjeneste. Om du ikke har mottatt en ordrebekreftelse innen 30 minutter, må du sjekke at e-postadressen din er korrekt, og gi oss beskjed slik at vi kan sende bekreftelsen på nytt.

Produktene leveres i henhold til det som er angitt på ordrebekreftelsen. Produktene leveres til deg med Posten/Bring, og vi har som mål å få sendt ut din bestillingen i løpet av påfølgende arbeidsdag bestillingen din er gjort. Du kan gå inn på POSTEN.NO for å sjekke hvor din forsendelse er ved bruk av sendingsnummeret du mottar på din forsendelsesmelding fra oss. Vi tar risikoen for produktene inntil de er i din besittelse. Dersom leveringen av produktene blir forsinket, vil vi gjøre vårt ytterste for å holde deg som kunde oppdatert på dette. Avhengig av produktenes art og forsinkelsens lengde, kan du etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve levering, kreve erstatning eller heve avtalen.

Leveringstid er 5-6 dager.

Mottak og undersøkelse av bestilte varer
Ved mottak skal du, så snart du har anledning til det, undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen, om produktene er blitt skadet under transporten, eller om produktene ellers har feil eller mangler. Dersom leveransen ikke er i samsvar med ordrebekreftelsen, skal du innen rimelig tid gi oss beskjed om dette.

Retur/reklamasjon av defekte varer
Ved skade under transport med Posten, skal følgende gjøres:

– Ta vare på originalemballasjen samt produktet/produktene.
– Send oss en e-post om at det kommer en retur av varen og hvorfor til linda@kroppibalanseoslo.no.
– Etter en tilbakemelding fra oss om godkjent retur og retur-skjema, tar du med den skadde varen og emballasjen til Posten, og sammen med Posten skriver dere ut en skademelding.
– Retur-skjemaet fra kroppibalanseoslo.no og skademelding fra Posten sendes sammen med den skadde varen i retur til oss.

Lovverket henviser til at du gjør dette innen rimelig tid, og vi tillater oss å tolke dette i denne sammenheng til når du har hentet/mottatt varen.

Ikke uthentet pakke

Det er opp til kunden å legge inn en gyldig og korrekt leveringsadresse. Om KROPPIBALANSE AS får tilbake en pakke som er sendt til feil adresse eller ikke har blitt hentet, må kunden betale for ny frakt. Når vi får tilbake pakken, vil KROPPIBALANSE AS sende en e-post til kunden på e-postadressen som er oppgitt, informere kunden og avvente svar. Postens liggetid er 14 dager fra det tidspunktet pakken ankommer utleveringsstedet.

Betalingsmetoder

Du kan velge kortbetaling (Visa / Mastercard). Kundens kort blir belastet umiddelbart ved kjøp.

Prissetting

Alle priser er i norske kroner. Alle priser på KROPPIBALANSE AS er inklusive norsk moms (25%). Prisene inkluderer ikke betalings- og fraktavgifter som angis separat. KROPPIBALANSE AS forbeholder seg rett til å løpende endre priser på samtlige varer i sortimentet, både til høyere og lavere priser. KROPPIBALANSE AS reserverer seg for at produkter eventuelt blir utsolgt, feil i bilder, produktbeskrivning eller teknisk spesifikasjon og feilaktige priser, samt prisjusteringer. KROPPIBALANSE AS eier retten til å korrigere slike eventuelle feil og oppdatere informasjonen når som helst. Om feilaktig pris har blitt angitt for en vare så kommer KROPPIBALANSE AS til å informere kunden for godkjenning eller eventuelt annullere ordren. Vi reserverer oss for at produkter eventuelt er utsolgt eller har feilaktig saldo. Samtlige kampanjer hos KROPPIBALANSE AS gjelder så langt lageret rekker, om ikke annet er spesifisert i produktbeskrivningen.

Angrerett/reklamasjon

I henhold til angrerettloven har du som konsument rett til å angre innen 14 dager fra det at du har mottatt dine varer.

Angreretten gjelder under forutsetning at varen holdes i vesentlig uforandret tilstand og i de tilfeller der varen er forseglet skal denne være ubrutt. Kontakt kundeservice for mer info hvordan du skal gå fram for å returnere varene dine. Fraktkostnader og ekspedisjonsavgifter for returforsendelsen står konsumenten selv for.

Ved retur står kunden selv for risikoen av varen, derfor er det viktig at varen ikke kan komme til skade under transporten. Varen skal være ubrukt og sendes tilbake i uskadet originalforpakning. Varen er i kundens eie til vi har mottatt returen. Vi anbefaler alle våre kunder å sende sporbar pakke for kundens sikkerhet. Noter at returer ikke skal sendes som bedriftspakke. Har du spørsmål angående angrerett/retur er du velkommen å ta kontakt med vår kundeservice.

Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen.

Reklamasjon & Garanti

Kun opprinnelige feil omfattes av reklamasjonsretten. Reklamasjonsretten omfatter for eksempel ikke feil som oppstår på grunn av normal slitasje. Fraktkostnader for returen står KROPPIBALANSE AS for mot oppvist kvittering. Vær vennlig og send med kvitteringen for frakten eller en kopi av den.

Vi anbefaler alle våre kunder å sende sporbar pakke for kundens sikkerhet. Noter at returer ikke skal sendes som bedriftspakke. Har du spørsmål angående reklamasjoner er du velkommen til å ta kontakt med vår kundeservice.

Transportskader

KROPPIBALANSE AS er ansvarlig for varer som skades eller kommer bort under leveringen til deg. Reklamasjon av transportskader skal gjøres innen rimelig tid fra det at du mottok varen. Ved mottak av forsendelsen er det derfor viktig å sjekke at pakken ikke er transportskadet.

Tilbakebetaling

Ved reklamasjon, angrerett eller returnert kjøp får kjøperen tilbake pengene sine innen 30 dager fra den dagen da KROPPIBALANSE AS mottok meldingen om reklamasjonen eller returen på samme måte som kunden betalte.

Personvern

KROPPIBALANSE AS har ansvaret for at de personopplysninger som fremlegges i forbindelse med kjøp håndteres i samsvar med retningslinjene for Personvernsloven. Ved å godkjenne kjøpeavtalen med KROPPIBALANSE AS, samtykker du til at informasjonen lagres for å kunne behandle din bestilling og fullføre kjøpet ditt, bistå ved framtidige kjøp, muliggjøre oppdateringer av din ordrestatus og sende ut tilbud fra KROPPIBALANSE AS via e-post eller sms . Som kunde kan du ta del av lagrede opplysninger, endre dem eller be om sletting. Du kan også når som helst trekke tilbake ditt samtykke til å motta reklame.

Aldersgrense

Man må være over 18 år for å få handle på KROPPIBALANSE AS uten foreldres samtykke.